2013​​-​​2014 MLP Works

by Evdog

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $10 AUD  or more

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
04:54
8.
9.
05:55
10.
11.
12.
03:17
13.
03:16
14.
15.
16.
05:54
17.
18.
19.

credits

released February 13, 2016

tags

license

about

Evdog Australia

I make fandom music, and remixes. The majority is based on My Little Pony: Friendship is Magic, but I explore others.

Singing; Guitar: 10+ yrs
Songwriting: ~8 yrs
Producing: ~5 yrs

For my mainstream bandcamp, go here: evanmcardle.bandcamp.com
... more

contact / help

Contact Evdog

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Made Up Your Mind
CHORUS:
We've come into town
To show to everyone we're the best around
Why don't we test and see
That you're product matches our quality
Think fast, don't be last,
Or your opportune moment'll come and pass
You don't like it, well that's okay
'Cause we made up your mind anyway

VERSE:
They say that "Home is where the heart is",
Well our heart is mass produced,
And the greatest part is
Our labor is reduced.
It doesn't take a bit of trial
To show the best supply
We bring the best, succeed in style
And that's the reason why
Track Name: October Sky (No Acting Remake)
Verse 1:
You look down at me from up on high,
While I gaze up at the October sky
And it looks nothing like anything I know.
I see those eyes and that calloused smirk
You laugh manically about your work.
Well it's a pity there's nopony here for you to show.

Chorus 1:
I see no other way. This crime has got to pay.
The past cannot be undone. This war is far but won.
Imma bring you down.

Verse 2:
I thought you'd do this right from the start,
You lost your head after you lost your heart.
Only I foresaw just how far you could fall
(Stop him! He's going to kill us all! Stop him!)
I told them all exactly what you'd do.
Nopony thought that what I said was true.
So I dug my hole as you went and built your wall.

Chorus 1

Chorus 2:
You are beyond remorse, you dark maniacal horse.
Their lives will not be in vain. Here's to the end of your reign.
Imma bring you down.

Verse 3:
Don't think I'll ever know about your fate.
Hide underground before too late.
Or the world will tie your destruction to my own.
I look around and I want to cry
Deep beneath this October sky
As I realize that I am completely alone.
Track Name: Nothing Without You (Ft. L-Train, Vinyl Love, Biscayne, and Winter Moose)
VERSE 1:
Tell me what to do and tell me where to go
Tell me what to say, 'cause I don't really know
I need your guide and opinion.
Leave the thinking to a smarter, better guy
Your word is wisdom, so we'll never even try
Why don't you just take dominion?

CHORUS:
I've got no mind of my own.
I threw it away long ago
I can do whatever I want; I don't know what I wanna do.
I guess I'm nothing without you.

VERSE 2:
Tell me what to do and tell me where to go
Tell me what to say so I can say to you NO!
I'm an individual now
The fat cats are all actin' so depraved (YEAH!)
Time to take 'em down and send 'em to their graves (YEAH!)
Don't you treat me like a fool now. But still-

CHORUS 2:
I've got no mind of my own.
I threw it away long ago
I can do whatever I want; I don't know what I wanna do.
I guess I'm nothing without you.
I guess I'm nothing without you.

BRIDGE:
(You want me to think for myself.
You say I need to think for myself
You show me how to think for myself.
No, I don't wanna think for myself) x2
I don't wanna be independent, no. I just wanna agree with you.
I don't wanna be independent, no. I just wanna disagree with you.

CHORUS 3:
I've got no mind of my own.
I threw it away long ago
I can do whatever I want; I don't know what I wanna do.
I guess I'm nothing without you.
I guess I'm nothing without you.
I guess I'm nothing without you.
Track Name: Evdog & Meelz - Leave Me Alone
VERSE 1:
You always trying to assert yourself over me
Always holding me back from becoming who I want to be
You don't seem to understand that I'm the one who runs this show. Oh no.
Well, it's time for you to understand and learn your place or you can pack up your things and go

CHORUS 1:
Just leave me alone. Get out of my head, get out of my life
But don't go too long. I didn't mean it, I need somebody
I can't stand being alone.

VERSE 2:
Oh, why did it take me forever to realize I was wrong
Don't you know that in each other's arms is where both belong.
I want you. I need you. I don't know how I'd live without you. It's true
Please come back. I'm sorry. I mean it this time. I know we can both pull through.

CHORUS 1 x2, THEN GUITAR SOLO

BRIDGE:
And I can't understand why you're forcing my hand.
Why I hate you and love you on your demand.
Or maybe it's me. I wanna be free.
Look inside my eyes, I'm pleading: Please help me.

CHORUS 2:
Don't leave me alone. Stay by my side. Please hold on tight.
Until the break of dawn. But it won't last forever. ever. ever. ever. ever, yeah!

CHORUS 1 x2, THEN OVERLAPPED LYRICS
Track Name: Never Remember
So we all came out here to have a good time
Hear the beat pumpin' up, soundin' so sublime
We're getting into the groove, get into every beat
Club's scorchin and shakin, an' it's feelin' so sweet
Then you show up, kill the mood with your stupor. Deep in the
drink. Tryin' a be a player. Call you a Blooper. You tell
Yourself you're number one, but you're just a pretender,
'Cause what good is havin' fun if you never remember

So we all give up our doubts for a unified shout
But you're actin' like we're all here to call you out
You're so stuck on yourself that you're leeching my health
No sweat on your body, clothes are showin' your wealth
Taking selfies on your iPhone. Back to the show
Sly fox, you let it pass 'stead of letting go
And you're 50 feet high now, but it's just Pro tempore
'Cause what good is havin' fun if you never remember

So you're laying in the chill room strung up strung out
You hear the music pulsing but you turn up your snout
You play life like a game, like you're the king in chess
But you're obsessed with the rules, just playing to impress
Water ain't cheap here, but it's on me tonight
I see your eyes dilatin' behind the glow of lights
You'll be thawing from that ice, now until next december
'Cause what good is havin' fun if you never remember
Track Name: I'll Go It Alone (Evdog Cover)
Why do they always have to tell me I'm wrong?
Why do they make me feel I just don't belong?
If they don't like the way I sing my own song,
I'll go it alone!

How come the word I hear most often is "no"?
The way I'm treated I feel lower than low.
It's very clear that I'm not wanted here, so
I'll go it alone!

I know that you're upset,
But don't run off just yet,
What if you end up lost and stranded?
It's better than being reprimanded!

No matter how I try I can't seem to please.
What do they want? Should I get down on my knees?
If all they know to do is holler and tease,
I'll go it alone!

Why must they criticise whatever I do?
My days of taking all their insults are through!
Goodbye! Farewell! So long to all of you!
I'll go it alone!

Shouldn't you stop and review
The things that could to you!
You may get hurt if you strike out on your own!
Then I guess I'll brave the unknown!

(I'll go it alone!
Don't go it alone!) x8
I'll go it alone!
Track Name: Cycle
VERSE 1
This thing inside of me is cold to the touch
Yet it eats at all that I hold dear
Holding control of my sanity and
Lighting a fire with my fear.
Grasping for holds it seems
My life is beyond my means

PRE-CHORUS 1
But This time I will hold my own
And This time I won't be controlled

CHORUS 1:
I don't wanna live in this Nightmare
I don't wanna be who I am
I wanna get out of this cycle
A part of me has another plan.

VERSE 2:
Slayin' my demons is easy now I know how
But I am just too much of a match.
The battle wounds, yeah, they heal over time
But there's scars where my heart was dispatched.
In here is darker than night
My hope is shrouded in fright

PRE-CHORUS 2:
But This time I will hold on hope
And This time I won't lose control

CHORUS 1

CHORUS 2
I ain't letting you be my master
All you ever bring me is pain
I wanna get out of this madness
A part of me has another plan.

OUTRO
(A part of me has another plan) x4
Track Name: Busted Watch
VERSE 1
Well I got nothin' but a busted watch,
Still at least it's right twice a day.
Gonna take it and roll along,
Let the hours just drift away

CHORUS 1
Ain't gonna bother with time
Time ain't gonna bother me
Yeah, ain't gonna bother with time
Time ain't gonna bother me

VERSE 2
Now the autumn birds have flown their nest,
They're all headin' out towards the sun
They don't got no fancy jobs
All they need is the sky to have fun

CHORUS 1

VERSE 3
Well I'm gonna get myself out of here,
Go around the world and follow the sun.
I don't know where I'm going, but when I'm there
I'll have a story I can tell when I'm done.

CHORUS 2
Ain't gonna wait on time
Time ain't gonna wait on me
Yeah, ain't gonna wait on time
Time ain't gonna wait on me

Well I got nothin' but a busted watch,
still at least it's right twice a day.
Track Name: I Don't Hate You
LYRICS

VERSE 1: ||G - - - | C - - - | D - - - | - - - - ||
I know this is a generic chord progression
But please go easy, I've got a lot on my mind right now
See, I'm bordering insanity and depression
I've gotta sort this out with you somehow
I know you've always been a bubbly person
It seems spontaneity's your pastime
Now I would understand if you say I'd worsened
||Am - - - | C - - - | D - - - | - - - - ||
But it's only 'cause I'm slowly losing my mind

PRE-CHORUS: ||Am - - - | C - - - | D - - - | - - - - ||
You're just to crazy for me girl
You're just to crazy for me girl
Yeah.

CHORUS: ||G - - - | D - - - | Am - - - | C - - - ||
I don't hate you. I really don't.
It's just you're way more than I can handle.
How can I show you, you can make it easier on me
Please stop messin' with my head.

VERSE 2:
I always turn to you when I need laughter
You help me through the bad times and good
But this time, I need saving from disaster
And it seems that you have me misunderstood
You always take the tangents over yonder
Yet you always seem to know whats going on
How you end up being right. I wonder
But that's something that I'm now dependant upon

Pre-Chorus, then Chorus x2

VERSE 3
At times your motives seem like a delusion
I'm not sure if you mean to be askew
But over time, I've come to this conclusion:
you're out of place but that's why i need you
Sure, you're really wild and too much for me
but theres more to you than what's on the outside
There's a far more caring soul that I see
And there's no reason why those aspects should hide

Chorus x3
Track Name: Let Me Into Your Heart
VERSE 1
I'm not a fan of this loneliness
Let me into your heart
We could be closer than you can guess
Let me into your heart

Let me into your heart [x4]

VERSE 2
Why are you staring at Applejack
Let me into your heart
I'll do anything to win you back
Let me into your heart

Let me into your heart [x4]

BRIDGE
And I know we barely know each other
But what is to stop us from becoming lovers? oh~

VERSE 3
Is something about me not quite right?
Let me into your heart
I can change everything by tonight
Let me into your heart

Let me into your heart [x4]

VERSE 4
I see you prefer a simpler way
let you into my heart
Maybe it's better you didn't stay
Let you into my heart

I let you into my heart [x4]
Track Name: The Artist
Verse 1:
There's a part of you that wants to demonstrate what beauty is,
And you want to reveal the parts of life that people rarely glimpse,
But the world greets you with a slap to the face, and an industry with narrow tastes,
And you wonder if your voice will be heard at all.

Chorus 1:
You try each day to better yourself, but you never make it, you don't make it.
You throw away all your older work, because it reminds you of who you'll never be
You look at all of the other guys that make it seem easy, they make it so easy.
You lie awake at night wondering if you're even half as good as everyone else knows you are.

Verse 2:
You wonder why you're failing: why you just can't scale this wall,
And you start to really wonder why you ever followed this call,
But that core of love, it still remains and it's naggin' at your heart.
That desire inside you's the first love that brought you to be here at the start.

Chorus 2:
You try each day to better yourself, but you never make it, you don't make it.
You throw away all your older work, because it reminds you of who you'll never be
You look at all of the other guys that make it seem easy, they make it so easy.
You lie awake at night wondering if you're even half as good as everyone knows that you are.

Bridge:
You can make it easier on yourself if you understand we all feel the same way you do.
Even those you look up to; Even those who look up to you.
Track Name: BlackGryph0n & Bassik - Moonlight (Evdog Cover)
VERSE 1
Where the wind stands still, there's an emerald hill
And I'm standing here, alone.
Where the dark trees bow to the higher ground
Where the grass has never grown.

Where it's dark, and cold,
And the scattered stars are the only light that I know,
Oh, but they tell me that I'm home.

CHORUS
And so I'm standing out in the moonlight
And if you follow me I follow you.
Standing out in the moonlight
And if you follow me I'll follow you, I'll follow you.

VERSE 2
It's been a long long time since the stars aligned
And they sent me back, again
And every day I dream maybe things could be
Like they used to be back then

Cause it's dark, and cold.
And the scattered stars are the only friends I know
Oh, but they tell me that there's hope.

CHORUS
That's why I'm standing out in the moonlight
And if you follow me I follow you.
Standing out in the moonlight,
And if you follow me I'll follow you. I'll follow you.

BRIDGE
Oh look how beautiful the moonbeams shine on the water
All this time its light still feels the same
Ooh ~

OUTRO
I'm right here, I'm right here.
I'm right here, You know I'll always follow you.
I'm right here, I'm right here.
I'm right here, You know I'll always follow you.

Out in the moonlight
If you follow me I follow you.
Out in the moonlight,
And you know I'll always follow you.
Track Name: I'm Back (The Return of the Dietitian)
Now, the fact you could ketchup has done an awful lot to spite me.
But you've got to be bananas if you think that you can fight me.
I relish in the notion that you've mustard an attack
But if you dare to test my might you'll just end up as a snack.
There no margarine for error with your still, half baked plans.
It's a recipe for disaster with the sound of clanging pans
But i must be moving on now, though your all stewing in hate
My schedule's jam packed. it seems, this thyme you were all to late.

I'm back, and there is nothing you can do.
I'm back. Yeah

Now, to make you all eat healthy, that's too tough a nut to crack
but taking over cities, well, that's just too easy, mac
Now you mayo call me wizard. You can choose to call me sage!
But if you live your life cloves-minded, then there's no chance that you can change!
You may become unfashionable. At least you'll have square meals.
You've heard of rubbing salt on wounds, that's kinda how it feels.
While I'm busy making progress, all your work will be in vain
I'll wrap this up for later, I don't want to be foiled again.

(I'm back, and there is nothing you can do.
I'm back. Yeah) x4